mandag 5. april 2010

Påske produksjon

Da var påsken over for denne gang. Jammen har det gått fort, og jeg kunne ønske det var noen dager ekstra hvor jeg kunne slappet av og bare kost meg. Men men, nå bærer det tilbake til hverdagen.

I begynnelsen av uken var vi hjemme i bergen, for min kjære måtte jobbe. Selv hadde jeg lite jobb, så da ble det litt rydding av hus, og MASSE klesvask. Jeg var flink og effektiv og fikk bort hauen. Godt var det :o) Godt med alt som er gjort.

Torsdag gikk turen til Voss og Vinje, på besøk til svigerforeldrene mine. Alltid kjekt å komme på besøk der. Og på kvelden dro vi på lokal puben, som var stappa full med folk som skulle prøve seg på karaoke. Kjekt var det, men ikke fult så kjekt dagen derpå. Da be dagen tilbrakt på sofa før og etter mat.
Mine foreldre og lillebror kom også på besøk den dagen, og de var der til Søndag.

Været var relativt bra på lørdagen, da fikk vi også et glimt av solen. Så da satt vi damer litt i solkroken og strikket og heklet, mens gutta var på ski.

Så denne påsken har det blitt litt hekling og produksjon. :o)
Jeg ble ferdig med de bestillingene jeg hadde fått, noe som er veldig deilig. Men fikk også nye bestillinger i påsken, så det er bare til å fortsette arbeidet.

Her kan dere se litt av det jeg har laget i påsken.

 

Disse to luene laget jeg like før påsken. Den øverste laget jeg til søsteren til samboeren min. Hun ønsket seg en lue som passet til den nye jakken sin.
Og den mørkelilla og lyselilla luen laget jeg i bursdagsgave til en venninne. Hun ble kjempe glad for den, og da ble jeg også glad. Er kjekt når folk liker det jeg lager :o)

I påsken har jeg laget mange barne luer.

 Denne luen er laget til en liten jente på nærmere et halvt år. Har prøvd den på en annen liten jente, og den passet på henne, så jeg håper den passer den hun som virkelig skal ha den. Hvis ikke får jeg bare lage en ny :o) 

Egentlig tenkte jeg lage dusk på denne også, men fikk tips av mamma å ikke ha det, for små babyer ligger så masse, og da er det kanskje ikke så godt å ligge på en dusk. Derfor laget jeg en blomst som kan festes etter ønske. 

Denne luen passer til barn i 2 års alderen


Det samme med denne.

Her er et bilde av de tre barne luene som ble produsert i påsken. Er ganske fornøyd selv.


I og med at det var påske, så måtte jeg jo ha litt påskefarger også. Så her er resultatet. Det ble en frisk og glad lue. Først var samboeren min litt skeptisk, men nå når den var ferdig sa han at han kanskej måtte ha den. Vi får no se, for skuffen i gangen får vi snart ikke igjen, for det er så masse luer oppi den. 

Er lett for å ta de selv når jeg blir fornøyd med resultatet. Blir sånn at jeg tar den selv, så får jeg lage ny hvis noen vil ha en sånn og en sånn og en sånn :o)


Så et siste bilde. Dette er luen som jeg har fått en del bestillinger på. Den er bare helt svart og enkel. Passer til alt.


Vel folkens. Da var det tilbake til hverdagen igjen. Håper alle har hatt en flott påske!

Ønsker dere alle en god uke!




2 kommentarer:

  1. For en flott blogg du har laget, og jeg er imponert over de flotte luene du lager i mange fine farger.....
    Ha en fin våruke, håper solen titter frem i løpte av uken.....

    SvarSlett
  2. Hei "Huset på toppen" :o) Tusen takk for fint innlegg. Jeg blir inspirert av din og andres blogger :o) Nå er det jo snart helg, så jeg ønsker deg en fin helg.!

    SvarSlett